NL | FR | EN

Persbericht: IPG neemt BizXSell over

1 REACTIE

IPG Holding (Brussel) heeft zojuist de overname van BizXSell afgerond.

IPG Holding is 100 % filiaal van Koramic Investment Group (Kortrijk) en ontplooit haar activiteiten in België via IPG Group NV, het grootste onafhankelijke contactcenter van het land.

IPG Group NV heeft haar zetel in Brussel en beschikt over operationele vestigingen in Hasselt en Leuven.  Het bedrijf telt circa 1500 medewerkers.

Daarnaast heeft IPG Holding filialen in Marokko (Rabat) en Nederland (Breda).

BizXSell, met zetel te Drongen (Gent) is een kleinschaliger contactcenter dat zijn activiteiten toespitst op de mediasector. Het bedrijf is opgericht door Dirk Van den Mergele, die er zelf de leiding zal van blijven waarnemen.

BizXSell  zal haar activiteiten zelfstandig ontplooien naast de andere vennootschappen van IPG Holding en zal kunnen gebruik maken van een aantal centrale diensten van IPG Holding zoals HR, IT, Legal & Finance.

IPG Holding heeft de ambitie om haar activiteiten verder internationaal te blijven ontwikkelen. De inbedding in een grotere groep zal bijdragen tot een verdere nationale en internationale groei van BizXSell in haar specifieke niche.

Jac Vermeer, CEO van IPG is verheugd met deze overname die IPG Group NV de mogelijkheid biedt tot verdere uitbreiding en diversificatie. Dirk Van den Mergele, general manager van BizXSell, is gelukkig dat de onderneming die hij heeft opgericht zich zal kunnen ontwikkelen binnen een sterke groep.

Voor verdere informatie kunt u zich wenden tot :

IPG Holding

Jac Vermeer
Jac.Vermeer@ipggroup.eu

BizXSell

Dirk van den Mergele
dirk@bizxsell.com

Koramic Investment Group

Christian Dumolin
christian.dumolin@koramic.be

+ 32 56 249 600

IPG Holding bestaat sinds 1999, en is met 1500 werknemers op drie verschillende sites een belangrijke speler binnen het contactcentergebeuren in België. De onderneming beschikt over een gevarieerd serviceportfolio, dat de volledige customer service lifecycle omvat. IPG Group NV zette in 2010 de internationalisering in met activiteiten op de Nederlandse markt. Sinds 2012 beschikt de onderneming over een site in Rabat (Marokko). Met enkele grote namen binnen Telecommunications, Banking & Insurance en Pharma/Healthcare is IPG Group NV een gevestigde waarde binnen het contactcentergebeuren.

BizXSell werd opgericht in 2001, en focust zich voornamelijk op outboundactiviteiten.  Het bedrijf beschikt onder andere over een doorgedreven expertise in het werven van abonnees binnen de mediasector. Andere voorbeelden van klanten zijn spelers binnen de beveiligings- en IT-sector.

De Koramic Investment Group maakt deel uit van Koramic Holding, de privé investeringsmaatschappij van Christian Dumolin. De groep is actief in diverse sectoren, waaronder industriële activiteiten, financiële participaties en vastgoed. De groep heeft een geconsolideerd eigen vermogen van ca 350 mio €, boekt een jaaromzet van 400 mio € en stelt meer dan 2.200 mensen tewerk.